Sprężyny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zepter00
    RS
    • 2008
    • 2304

    #26
    Zamieszczone przez Sev
    Zamieszczone przez zepter00
    trzymając się za ręce
    a fuj, jestem hetero :szeroki_usmiech :lol:
    No nie mów?! Ja tu robię element komiczny a ty to psujesz 8) Powiedz lepiej, że skrycie jednak kochasz.. :twisted: :lol:

    Zamieszczone przez zepter00
    Jednak sam przyznałeś, że przez 2/3 tego zakrętu będzie bardzo podobnie (jest to na piśmie powyżej ) 2/3 to całkiem sporo podobieństwa. :wink:
    Zamieszczone przez Sev
    Tak ale nie tyle ważny jest zakręt co wyjście z niego i to powie każdy kierowca, czy rajdowy czy wyścigowy, w końcu zakręt to początek prostej
    Wszystko jest ważne :P 4WD na ogół będzie nadsterownie zacieśniać zakręt na wyjściu a FWD będzie wyciągał przodem...Kit cary na suchym asfalcie nawiązywały równorzędną walkę z WRCami nawet ze wskazaniem na nie (sporo niższa masa), zakończyło się to zmianą regulaminu i dołożeniem balastu furom klasy A7... i kurde... nie psuj porozumienia
    [/quote]
    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      #27
      zepter00, dobra dobra, ja też czasem subaryny objeżdżam :P

      Konkluzja, sztywniejsze sprężyny z tyłu nie zaszkodzą
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #28
        ....jeśli często wozisz buraki i worki z kartoflami albo dużo innego ciężkiego dobra :wink:
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • Skfarek
          RS
          • 2010
          • 4795
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #29
          zepter00, Sev, ale się laski zacietrzewiłyście :twisted:
          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

          Komentarz

          • zepter00
            RS
            • 2008
            • 2304

            #30
            Za dużo Coli i Red Bulla, za mało seksu - według najnowszej teorii
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #31
              oj tam oj tam
              Zamieszczone przez zepter00
              albo dużo innego ciężkiego dobra
              np pełny bak :szeroki_usmiech
              ... żeby rozkład masy polepszyć
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                #32
                wiadomo, BALANSSZ musi być :wink:
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • luks
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 240

                  #33
                  Skfarek, :lol:

                  to chyba na koniec OT pozdro dla fanów rajdów a w sobotę mnie ominą Jeseniky w zagłębiu skody..
                  skoda
                  fuckyeah!

                  Komentarz

                  • sebol
                    Classic
                    • 2004
                    • 20

                    #34
                    Witam! Odgrzewam temat, ponieważ nie mogę dostać wzmocnionych sprężyn lesjofors HD. Znalazłem wzmocnione sprężyny niemieckiej firmy: K+F (Kraemer und Freund). Czy może ktoś ma takie założone, lub coś słyszał na ich temat. Pozdrawiam
                    sebol Octavia TDI/ALH

                    Komentarz

                    • kbjanek
                      Rider
                      • 2009
                      • 381

                      #36
                      prosze o podpowiedz,
                      pekla mi sprezyna lewy tyl,
                      chce wymienic i tu mam problem na jakie
                      czy lesjofors to odpowiedik jakosciowy oryginalu?
                      na czym jezdzimy oryginalnie w 2.0 tdi?
                      normalne uzytkowanie miejsckie, 2 osoby dorosla, 2 dzieci,
                      jak widzialem swoje to one sa na takich poduszeczkach, a wszystki na allegro sa bez,
                      czy te poduszeczki zostaja czy sie je wymienia?
                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      • MMJP
                        Drive
                        • 2012
                        • 60

                        #37
                        Dajcie znać czy teraz po dłuższym czasie wasze Lesjoforsy wciąż są O.K.
                        Bo można gdzieniegdzie wyczytać, że one szybko i mocno siadają.
                        A one są na allegro tymi najdroższymi nie licząc obniżających.
                        Moja Octavia:
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                        Komentarz

                        • rogoz
                          Rider
                          • 2006
                          • 397

                          #38
                          Ja mam już 3 lata Lesjofors na tyle. Na razie opisanych problemów nie stwierdziłem.

                          Komentarz

                          • Tomasz73
                            Elegance
                            • 2013
                            • 800

                            #39
                            Witam, mam banalne pytanie jakie sprężyny na przód O1kombi 1,9TDI ALH
                            Tomek

                            Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

                            Komentarz

                            • elemenateur
                              Elegance
                              • 2007
                              • 803

                              #40
                              lesjofors kayaba - najlepsze jakie możesz dostać.

                              Komentarz

                              • bo86bo
                                Rider
                                • 2015
                                • 318
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                #41
                                Zauważyłem,że mam walnięte sprężyny z tyłu. Pacjent Octavia I RS 1.8T AUQ 2001 rok. Przelatane ma 240 tys. Dodam,że auto stoi na 17. I ma założoną instalację gazową a więc i zbiornik obciąża. Jakie sprężyny polecacie
                                Champ20ns!

                                Komentarz

                                • niezal
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 283
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #42
                                  Polecam sprężyny Sachs. Ostatnio w O1 1,6 montowałem i auto nie opadło po kilku miesiącach ani trochę. Wybrałem sprężyny o grubszym zwoju żeby poprawić prowadzenie.



                                  W skrócie - procedura doboru sprężyn.
                                  Najłatwiej jest sprawdzić oznaczenie "kolorowe kropki" na sprężynach (w obrębie jednego nadwozia i silnika stosowano sprężyny różnej twardości, auta z klimą/bez, inne dodatkowe wyposażenie, pakiet na bezdroża, itp, więc przykładowo nie każdy 1.6 BFQ ma identyczne sprężyny.

                                  Znaleźć tu po ustalonych kolorach numer sprężyn oryginalnych:

                                  https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php (klikamy kolejno: welcome, free services, carprog2)

                                  Teraz w katalogu Sachs odszukać odpowiednie sprężyny (szukamy wpisując: marka, model, oznaczenie kodowe silnika):



                                  U mnie na fabrycznych springach miałem oznaczenie w postaci 1x fioletowy 1x niebieski co odpowiada sprężynie o numerze 1J0411105AA.
                                  Numerowi 1J0411105AA (kolorom 1x fioletowi 1x niebieski) w katalogu Sachs odpowiada sprężyna 997 613 o parametrach:

                                  Outer diameter: 138 mm
                                  Diameter [mm]: 11,75
                                  Length: 358 mm

                                  Jednak, jako że chciałem trochę utwardzić przód, wybrałem ostatecznie podobne sprężyny ale o ciut grubszym zwoju, za to krótsze:

                                  Outer diameter: 139 mm
                                  Diameter [mm]: 12
                                  Length: 344 mm

                                  Po montażu okazało się że osiągnałem to co chciałem - auto podniosło się tylko odrobinę, za to odczuwalnie się utwardziło - grubość sprężyny.

                                  Nie przesadzajcie jednak z grubością sprężyny bo po pierwsze auto będzie stać jak na szczudłach, po drugie na zbyt grubych springach będziecie czuć każdą mikro dziurkę w jezdni. Są tacy co wstawili sprężyny o grubości 12,50mm do benzyny 1.6 a to już o dużo za dużo . Tak wygląda auto na nieprawidłowo dobranych springach:



                                  Nie polecam też doboru sprężyn w katalogach/ wyszukiwarkach sklepów internetowych, ponieważ nie mają one nic wspólnego z rzeczywistością. Tak dobrane sprężyny najczęściej pasują pod względem fizycznym/możliwości zamontowania ale nie pasują parametrami.
                                  "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                  O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                  O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                  Komentarz

                                  • bo86bo
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 318
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                    #43
                                    Wlazłem dziś pod auto i żadnych kropek nie widzę... nie wiem, po VINie dojdę do sprężyn jakie były założone?
                                    Champ20ns!

                                    Komentarz

                                    • niezal
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 283
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #44
                                      Gdy nie mamy już śladów kropek na sprężynach:

                                      Trzeba spojrzeć na listę kodową wyposażenia dodatkowego.

                                      Z tego co pamiętam jest na wklejce pod wykładziną bagażnika oraz w książce serwisowej, wygląda tak:


                                      Wyposażenie dodatkowe:

                                      E0A 1D0 5SJ 5RQ 1KG 6FB 1AC 3FA

                                      1N6 1NH H6S 4UE 4R5 3NC 3QT 4X0

                                      4A0 8L3 J1P 7AA 8GD 6Y0 9AB 8RE

                                      7Q0 8AA 8QA 8X0 4F1 B17 G12

                                      3L1 9P1 Q1A 7X0 9W0 8WA 7A0 3GA

                                      QG1 0GG L17 7P0 F0A


                                      Pozycje zaznaczone na czerwono świadczą o klasie zawieszenia/setupie - odpowiednio z ang. suspension range i front shock absorption. U mnie jak widać G12 oraz L17.

                                      Znając obydwa parametry odszukujemy swoje auto na stronie: https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php (klikamy kolejno: welcome, free services, carprog2), i w dziale gdzie mamy sprężyny odszukujemy numer sprężyny przy którym widnieją nasze parametry, a więc przykładowo u mnie parametrom: PR-G12/L17 odpowiada sprężyna 1J0411105AA.
                                      Ostatnio edytowany przez niezal; 14477.
                                      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                      Komentarz

                                      • niezal
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 283
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #45
                                        Tutaj można zdekodować kody wyposażenia: http://igorweb.org/equidec.aspx

                                        "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                        O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                        O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                        Komentarz

                                        • bo86bo
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 318
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                          #46
                                          niestety mam tak zajechana ta naklejkę,że szok... widać,że coś się wylało i powiem tak. W tym rzędzie co zaczyna się od symbolu - 7Q0 mam normalnie taki zaciek,że to jaja i nie widzę nic. Czy to możliwe aby to było G12. Bo to oznacznie z L widzę wyraźnie i jest to L13.
                                          Champ20ns!

                                          Komentarz

                                          • utek
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 867
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                                            #47
                                            Możesz odszukać jeszcze naklejkę na lewej przedniej podłużnicy, od strony zewnętrznej.

                                            Komentarz

                                            • niezal
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 283
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #48
                                              Jeszcze małe uzupełnienie/sprostowanie.

                                              Jako że wygląda na to że na wklejce wyposażenia dodatkowego nie znajdziemy pozycji "rear shock absorption" trzeba wiedzieć że do odszukania właściwej sprężyny tylnej osi (gdy nie mamy kropek) musimy posiadać zdekodowany numer VIN. W informacjach szczegółowych zdekodowanego numeu VIN jest właśnie ta dodatkowa pozycja "rear shock absorption". Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi gdyż zajmowałem się do tej pory tylko przednim zawieszeniem.



                                              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                              Komentarz

                                              • bo86bo
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 318
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                                #49
                                                Siemka... kupiłem sprężyny. VINu nie chcieli zdekodować w salonie sprężyny mieli po 300zł za sztukę.

                                                Zadzwoniłem do Intercarsu i po VINIE doszli do sprężyn Lesjofors... na sprężynie mam wyklepane 78663 t507031... mógłby ktoś sprawdzić czy to faktycznie to do RS Octavia HB 2001 1.8T 180km?

                                                Z góry dzięki, raczej mi się pali bo jak coś mam 7 dni na zwrot.
                                                Champ20ns!

                                                Komentarz

                                                Pracuję...